Dag 12 Woe Swan Hill _ Bamrah

Hallo Allemaal,

Allereerst: Zussie nogmaals gefeliciteerd! Jammer dat ik niet bij je kan zijn, maar nu (gisteravond, ik zit dit tijdens het rijden de volgende dag te schrijven) op de camping op jou gezondheid en geluk geproost! Telt ook toch?

Het vinden van een camping bleek uiteindelijk de grootste uitdaging van de dag. Tijdens het rijden hebben we voornamelijk uitgestrekt grasland gezien. Soms een stuk land met graan, soms met koeien of schapen, maar vooral veel gras. Heel veel gras. Wel mooi door de eindeloze vlakte die er daardoor ontstaat.

Moest nog aan m’n Pa denken die zo van de vlakte van Groningen houdt… Nou dan weet je hier helemaal niet meer wat je ziet! Sommige stukken gras zien er al droog uit en dan vraag je je af hoe dat dan in de zomer zal zijn.

Onderweg kwamen we door een (klein) stadje, Echuda. Daar hebben we even rond gelopen en geluncht. Leuk pittoresk, met radarstoomboten op de Murray rivier, veel kleine winkeltjes met veranda’s, een centraal pleintje met schitterende rozen en een prieeltje. Hoe lieflijk wil je het hebben.

Het weer werd gedurende de dag steeds mooier en we wilden dus eigenlijk al om een uur of drie op een camping crashen… Daarvoor hadden we ons oog laten vallen op een hele basic uitvoering waar alleen “toiletten” zouden zijn. Waarbij de toilet gewoon een pot zou zijn met een gat er onder. Deze pompen ze eens in de zoveel tijd leeg. Na een heel eind over het gravel gehobbeld te hebben zag ik twee oortjes boven het gras uitsteken. Dus… KANGOEROES!!! Omdat we toch al snelheid nul hadden, kon Matt mooi snel stoppen. Ik aan Matt en Ma uitleggen waar ze zaten, maar nog zagen ze ze niet. Toen maar uitgestapt en het resultaat zie je op één van de foto’s. Dus eindelijk: Ma heeft ook kangoeroes gezien. Nu nog koala’s.

Nadat we nog verder gingen kwamen we op zo’n 300 meter van de camping af een bordje tegen dat de weg gesloten was. Wij bellen of dat nog gold en of dat ook gold voor de campground. Bleek dat het juist om de campground ging, die was ondergelopen. Volgens de beschrijving zou ie zo ontzettend mooi aan de Murray rivier liggen, maar nu lag ie er even midden in. Beetje jammer.

Een volgend alternatief bepaald: 40 km verderop, ook basic, ook geen douche ;-P Echter, daar aangekomen bleek die pal langs de weg te liggen. Daar hadden we niet zo veel zin in. De derde optie genomen en helaas…die was wel weer helemaal geserviced. Op zich een prima plek al was deze camping duidelijk minder netjes dan de vorige, hij was wel schoon en we konden gewoon aan de stroom staan. Daar allemaal even lekker gegeten, gedoucht en de dag afgesloten met een borrel buiten, want het was een prima temperatuurtje en het mandje in.

Tot zo ver de belevenissen van gisteren. De groetjes van ons drie en nu ga ik snel afsluiten en kijken of het lukt minstens Ă©Ă©n koala te spotten. Jullie horen nog wel of dat gelukt is!